Il fiore di Levante

24 aug

Ontspannen doe je soms enkel als het ver van huis is. Geen druk, niets moet, alles mag. Genieten geblazen ! Vorige week ontdekte ik een voor mij onbekend Grieks eilandje. Zakynthos, ook wel “Il fiore di Levante” ofwel bloem van het oosten genoemd. Mijn vakantie naar daar bleek een prima keuze te zijn. Van de plaatselijke met feta-kaas en olijfslaatjes overgoten keuken kreeg ik zowaar een orgasme en dankzij het bloedhete weer in combinatie met een azuurblauwe zee beleefde ik een nog helser genot. Al moet ik toegeven dat het gezelschap van mijn vriend daar ook wel voor zorgde. We verkenden samen op een Piaggio de kustlijn en het binnenland en lieten ons betoveren door de charme van heel wat plekjes. Ook al werd het eiland in de jaren ´50 zwaar getroffen door een aardbeving en voor 70% verwoest, de bevolking bouwt verder. Zij het nu met iets steviger materiaal. Toch dragen de inwoners deze ramp nog steeds met zich mee, dat merk je. Op heel wat plaatsen duiken nog ruïnes op, zelf in zee vonden we nog restanten van gebouwen. Hoe dan ook, Zante is een plek waar de tijd in sommige gebieden nog stilstaat en je zonder moeite te doen volledig tot rust kan komen. Geen stress-momenten en een dit-moet-gevoel hier. Leven als God in de olijfbomen. Τον αγαπώ.

Eén reactie to “Il fiore di Levante”

  1. papapapspat september 8, 2010 bij 9:31 pm #

    hopelijk volgt er heel binnenkort nog een leuk item over rapporten en stages enzo …

Plaats een reactie